Innovaatiopedagogiikalla kohti kestävää tulevaisuutta?

28.10.2021

Innovaatiopedagogiikalla kohti kestävää tulevaisuutta?

Ammattikorkeakoulujen pedagogiset ratkaisut ovat herättäneet keskustelua koko niiden elinajan. Kiinteän työelämäyhteistyön ja opiskelijoiden työelämävalmiuksien kehittämistarpeen perusteella ammattikorkeakoulujen on ollut välttämätöntä kehittää omia pedagogisia lähestymistapojaan.

Turun ammattikorkeakoulu aloitti innovaatiopedagogiikaksi kutsutun pedagogisen lähestymistavan kehittämisen vuonna 2006 vastatakseen työelämän osaamistarpeisiin sekä edistääkseen innovaatioita ja aluekehitystä (Kettunen, 2010, 2011).

Innovaatiopedagogiikka ei ole vain innovatiivista pedagogiikkaa oppimis- ja opetusmenetelmineen, vaan kyseessä on pedagoginen strategia, kirjoittaa yliopettaja, erityisasiantuntija Taru Konst UAS Journalissa ilmestyneessä artikkelissaan.

Lue artikkeli